Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

"Κρίσεις Πανικού" - Πώς τις διαχειριζόμαστε (βίντεο)



http://www.antenna.gr/webtv/watch?cid=_t_o_g_e_wk_h_w_p_tw%3d

Τοποθετείστε το βίντεο στο 24.48.

Παρακολουθήστε ένα βίντεο από την εκπομπή "Υγεία πάνω από όλα", όπου ο καλεσμένος ψυχίατρος και ψυχοθεραπευτής Δημήτρης Παπαδημητριάδης μιλάει για την κρίση πανικού, τα συμπτώματα αλλά και τους τρόπους που μπορούμε να τη διαχειριζόμαστε.
Με κύριες τεχνικές τις ασκήσεις αναπνοής (πολύ σημαντική η μάθηση της σωστής αναπνοής), την απόσπαση της προσοχής, την αλλαγή του τρόπου σκέψης και την συμφιλίωση με αυτό που συμβαίνει μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το τόσο δυσάρεστο και οδυνηρό αίσθημα του πανικού.
Όπως τονίζει ο ψυχίατρος στο βίντεο καλό είναι να λέμε " αυτό που μου συμβαίνει είναι μία κρίση πανικού, δεν τρελαίνομαι ούτε πεθαίνω. Σε όσους έχει χτυπήσει την πόρτα μπορούν να κατανοήσουν ακριβώς πως είναι αυτή η αίσθηση.
Συνεπώς, μην ανησυχείτε για την απώλεια της υγείας και της πνευματικότητας σας καθώς η κρίση πανικού σας ξεγελά. Αν την αναγνωρίσετε και την αποδεχτείτε χωρίς να την ερμηνεύετε ως απώλεια του ελέγχου, ή επερχόμενη τρέλα ή θάνατο, τότε θα αισθανθείτε καλύτερα.
Ο κύριος Παπαδημητριάδης εξηγεί εύλογα την σημασία της διατροφής στην παρουσία αλλά και συχνότητα των κρίσεων.
Αποφύγετε την καφείνη, τις τροφές με πολύ ζάχαρη, τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας. Μπορείτε να προτιμήσετε τροφές με Ω3 λιπαρά, ξηρούς καρπούς, ψάρι, σκούρα λαχανικά, μπανάνα, αβοκάντο και μαύρη σοκολάτα, που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο.
Επιπλέον μην ξεχνάτε την αξία του νερού, το οποίο είναι αναγκαίο τουλάχιστον σε ποσότητα 2 λίτρων την ημέρα.
Εκτός από την διατροφή, είναι σημαντική και η άσκηση, όπως και η ενασχόληση με δραστηριότητες που χαλαρώνουν.
Μάθετε τους εαυτούς σας να χαλαρώνουν και μιλήστε για το πρόβλημά που αντιμετωπίζετε σε κάποιον είτε είναι κοντινός είτε όχι, της επιλογής σας που θα σας καταλάβει και θα σας συναισθανθεί.

Καλή σας θέαση!!

Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

"Καλλιεργήστε την αυτοεκτίμησή και την αυτοπεποίθησή σας"



Τόσο η έννοια της αυτοεκτίμησης όσο και εκείνη την αυτοπεποίθησης βρίσκονται κάτω από την ίδια ομπρέλα, Την ομπρέλα της αξιοσύνης. Ο άνθρωπος διαθέτει μία εικόνα για τον εαυτό του, την λεγόμενη αυτοεικόνα, η οποία αντανακλά την γνώμη και γνώση που έχει για εκείνον. Η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση αναφέρονται ως έννοιες θετικές για την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψη του ατόμου.

Συγκεκριμένα, η αυτογνωσία η αλλιώς αυτεπίγνωση προϋποθέτει την γνώση που έχουμε για τους εαυτούς μας, Πόσο καλά μας γνωρίζουμε; Τι γνώμη έχουμε για εμάς; Πώς βλέπουμε τους εαυτούς μας;

Αν σας ρωτούσε κάποιος, που δεν γνωρίζετε ούτε πρόκειται να ξαναδείτε, "πες μου λίγα λόγια για εσένα", πως πιστεύατε ότι θα περιγράφατε τους εαυτούς σας?

Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

’’Για πάντα νέοι;’’ «Οι θετικές επιδράσεις του διαλογισμού στην προστασία από τον εκφυλισμό»


Είναι γεγονός πια ότι ο διαλογισμός θα μπορούσε να επιβραδύνει την απώλεια της φαιάς ουσίας που σχετίζεται με την ηλικία , στον εγκέφαλο.
Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι ο διαλογισμός φαίνεται να συμβάλει στη διατήρηση της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου, τον ιστό που περιέχει τους νευρώνες .  Βρέθηκε λοιπόν, έπειτα από πειραματικές μελέτες στο πανεπιστήμιο της California (LA)  ότι οι άνθρωποι που διαλογίζονται έχουν μικρότερη εγκεφαλική ατροφία, η οποία είναι γνωστό ότι οδηγεί σε νευροψυχολογικές παθήσεις (π.χ άνοια κλπ).
 
Οι περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζονται από τη γήρανση (με κόκκινο χρώμα) είναι λιγότερες και λιγότερο διαδεδομένες σε άτομα που διαλογίζονται (κάτω σειρά), από ότι σε άτομα που δεν διαλογίζονται (επάνω σειρά).


Από 1970, το προσδόκιμο ζωής σε όλο τον κόσμο έχει αυξηθεί δραματικά, με τους ανθρώπους να ζουν περισσότερο από 10 χρόνια. Αυτή είναι μία πολύ καλή εξέλιξη.
Ωστόσο τα «κακά νέα» είναι ότι όταν οι άνθρωποι βρίσκονται στα μέσα της τρίτης ηλικίας ο εγκέφαλος αρχίζει να μαραίνεται, με τον όγκο και το βάρος του να αρχίζουν να μειώνονται. Καθώς συμβαίνει αυτό, ο εγκέφαλος μπορεί να αρχίσει να χάνει κάποιες από  τις λειτουργικές του ικανότητες.

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

"Θετική Ψυχολογία και τα είδη ζωής"


Ο όρος της Θετικής Ψυχολογίας είναι σχετικά νέος στον επιστημονικό χώρο. Το παραπάνω βίντεο, το οποίο αποτελεί μία από τις χαρακτηριστικότερες ομιλίες του Martin Seligman, ~Αμερικάνου ψυχολόγου, καθηγητή πανεπιστημίου αλλά και συγγραφέα εγχειριδίων αυτοβοήθειας, ~ εξηγεί τις βασικότερες πτυχές της Θετικής Ψυχολογίας.
Δομικά χαρακτηριστικά του κλάδου είναι η εστίαση στις δυνάμεις και δυνατότητες του ανθρώπου, η δημιουργία θετικών συνθηκών διαβίωσης, η δημιουργία αισθήματος πληρότητας καθώς και "καταλόγου" με όσα οδηγούν στην ευεξία και στην ευτυχία έναν άνθρωπο. Αναφέρεται στα τρία είδη ζωής, την *ευχάριστη ζωή, την *καλή ζωή και τη *ζωή με νόημα και στο θετικό συναίσθημα.
Τέλος μπορείτε να πραγματοποιήσετε δύο βιωματικές ασκήσεις, τις οποίες εξηγεί προς το τέλος του βίντεο. Η μία έχει να κάνει με την ευγνωμοσύνη και η άλλη με την ενδυνάμωση στα ζευγάρια.
Καλή σας θέαση!